בשביל לשדרג את הממשק שלכם באקסל, מאד כדאי שתכירו את הפונקציה של ‘קריאת שם’ לטווח תאים או לתא בודד.

איך קוראים שם לתא?

ישנם כמה אופציות איך לקרוא שם לטווח או לתא. בשלב זה נגדיר איך קוראים שם לתא, ואותה האפשרות הוא גם לטווח של תאים.

  1. בוחרים תא מסוים. לצורך הדוגמא נשתמש בתא שם נכתוב את הערך של הדולר של היום. כתבנו את ערך הדולר בתא B1.
דוגמא לתא עם ערך של שער הדולר

2. נלחץ מקש ימני בעכבר>הגדרת שם…. ואז יפתח לנו חלון כזה: שבאופן אוטומטי הוא כבר מביא לנו את השם שמופיע ליד התא שבחרנו. כמובן שנוכל גם לשנות את שמו של התא. אך חשוב להדגיש שלא ניתן לכתוב שני מילים לקריאת שם, וכמו שתבחינו שהאקסל הוסיף חיבור קו תחתון בין שני המילים ( _ ) בכדי שזה יהיה מילה אחת. תוכלו להוסיף הערה בחלון שיסביר לכם אחרי זה מה התכוונתם, אך בדרך כלל זה לא רלוונטי.

3. נאשר את קריאת השם

אוקי, קראתי שם לתא, מה הרווח מזה?

  1. הרווח הוא למשל, בדוגמא שלנו שכתבנו בתא את ערך הדולר. נוכל מעתה להשתמש בשם לצורך החישובים שלנו. כלומר אם לצורך העניין יש לי ערך בתא C1 שאני רוצה להכפיל אותו בשער הדולר. במקום לכתוב נוסחה C1*B1. נכתוב כך: C1*שער_הדולר (כן, פשוט לאחר ה * כותבים בעברית שער_הדולר, שבדרך כלל גם האקסל לבד מוצא אותו ומספיק לכתוב אות או שניים). או שאם נרצה לקבל את ערך של שער הדולר בגיליונות אחרים באקסל, ושהוא יקבל כל פעם את הערך מהתא המקורים ששם אני מעדכן את שער הדולר. הוא יכתוב בתא =שער_הדולר. כמצורף בתמונה.
  2. כמו כן אם נרצה ‘למשוך’ את הנוסחה כלפי מטה לעוד ערכים רצופים. אם היינו משתמשים באות ובמספר התא של שער הדולר (B1), ולא בטווח שלו. האקסל לא ידע שנרצה תמיד להכפיל בתא של שער הדולר, והוא לא יימשך נכון. כלומר הוא מקבע את התא.

אפשרות נוספת לקריאת שם – מהירה ופשוטה

כשאנו בוחרים תא או טווח, יש ללכת לשורת השם שנמצאת בחלון השמאלי למעלה (משמאל לשורת הנוסחאות. כרגע יהיה כתוב שם, את האות ומספר התא. (לדוגמא B1). כל שעלינו לעשות זה למחוק את מה שכתוב ולכתוב את השם לפי הכלל שאמרנו למעלה, ללא רווחים כלל. וללחוץ על האנטר. וזהו. יש לנו שם.

תמיד תוכלו לשנות את השמות/למחוק/לערוך/לשנות טווחים דרך נסחאות>מנהל השמות.

רווח נוסף לקריאת שם – הגעה מהירה לתא או לטווח.

באם אתם עובדים בטווח מסוים הרבה פעמים, תוכלו לקראות לטווח של התאים האלו שם. ובפעם הבאה שאתם פותחים את האקסל. פשוט תרשמו בתיבת השם, השם שבחרתם, או שתבחרו שם מתוך הרשימה שייפתח. ואתם במקום.

גם בהיפר קישור כדאי להשתמש.

גם בהיפר קישור יש אופציה לבחור קישור שיפנה לתא, ויש אופציה לטווח של שם. המעלה אם תבחרו בבחירה של טווח של שם, שגם אם תשנו את הטווח אחר כך, הוא ‘יזוז’ איתכם. תנסו, זה כדאי.

קפצו למאמר הזה להדרכה מפורטת איך עושים היפר קישור

בהצלחה

אשמח לתגובתם כאן למטה.

ההדרכה על כך באתר של אופיס

5 2 הצבעות
דירוג מאמר